آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 643
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 643
بازدید ماه : 795
بازدید کل : 20795
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


شما اندیشناک هستید یا غیر اندیشناک ؟!

شما اندیشناک هستید یا غیر اندیشناک ؟!

شما اندیشناک هستید یا غیراندیشناک؟!
طرح پژوهشی «مقایسه انعطاف ناپذیری شناختی و سبک‌های حل مسأله در دانشجویان اندیشناک و غیراندیشناک» از سوی پژوهشگران معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان البرز تدوین شد.

شهرخبر: به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، اعظم نوفرستی، مدیرگروه پژوهشی علوم شناختی جهاد دانشگاهی واحد البرز گفت: این پژوهش به منظور مقایسه انعطاف­ ناپذیری شناختی و راهبردهای حل مسأله در دانشجویان اندیشناک و غیر اندیشناک و بررسی نقش جنسیت و تعامل آن با متغیرهای اصلی پژوهش انجام گرفت.

 

وی با ارائه تعریفی از ویژگی اندیشناکی در افراد افزود: اندیشناکی ویژگی شناختی اختلالات خلقی است، همانطور که نگرانی، ویژگی شناختی اختلالات اضطرابی است. فردی که تنها می‏‌نشیند و درباره اینکه چقدر خسته و بی‏‌انگیزه شده است، فکر می‏‌کند یا درباره علایم و نشانه‏‌هایی که در شغلش مداخله می‏‌کند، نگران است و به‌گونه‏‌ای منفعل تمام رویدادهای بدی که در زندگیش رخ داده و باعث افسردگی او شده است را مرور می‏‌کند، مواردی از اندیشناکی است. این افراد به علل و پیامدهای افسردگی خود می‏‌اندیشند و بیشتر وقت خود را به این قضیه معطوف می­‌کنند که چه احساس بدی دارند.

 

نوفرستی ادامه داد: مطالعات نشان داده است هنگامی که افراد به اندیشناکی می‏‌پردازند، مشکل خود را غیر قابل حل و تحمل‏‌ناپذیر ارزیابی می‏‌کنند. لذا برای یافتن راه حل‏‌های بهتر و موثرتر تلاشی نمی‏‌کنند و در نتیجه راهبردهای حل‌مسأله آن‌ها آسیب دیده و در حل مشکل خود شکست می‏‌خورند.

 

مدیر گروه علوم شناختی جهاددانشگاهی واحد استان البرز با اشاره به جامعه آماری این طرح یادآور شد: این طرح بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های صنعتی‌شریف، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول نمونه گیری به صورت خوشه‌ای و از چهارصد نفر از دانشجویان انجام شد و در مرحله بعد 60 تن از این افراد که افسرده نبودند، از طریق نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند.

 

نوفرستی با اشاره به یافته‌های این پژوهش گفت: یافته‌های به دست آمده از این پژوهش نشان می­‌دهد که بین افراد اندیشناک و غیر اندیشناک، از نظر خطای درجاماندگی، تفاوت معناداری وجود دارد و با توجه به میانگین­‌های دو گروه، افراد اندیشناک نسبت به افراد غیر اندیشناک خطای درجاماندگی بیشتری نشان می­‌دهند.

 

وی افزود: همچنین نتایج به دست آمده نشان می­‌دهد که بین دو جنس، از نظر خطای درجاماندگی، تفاوت معناداری وجود ندارد. تعامل بین جنسیت و اندیشناکی نیز تفاوتی را در ایجاد خطای درجاماندگی به وجود نیاورده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: شنبه 21 ارديبهشت 1392برچسب:َ"انديشناكَ", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com